Ninoofs zwembad: succesverhaal doorprikt! Forza Ninove laakt wanbeleid zwembad De Kleine Dender

Ninoofs zwembad: succesverhaal doorprikt!

Forza Ninove laakt wanbeleid  zwembad De Kleine Dender

Dat het met het Ninoofs zwembad De Kleine Dender van kwaad naar erger gaat, is algemeen bekend.

De bezoekersaantallen van De Kleine Dender daalden op 5 jaar tijd  met maar liefst 17 %, waarvan 8 % sinds de invoering van het betalend parkeren.

nrustwekkende cijfers die volgens schepen van Sport Marc Torrekens enkel en alleen te wijten zijn aan de neerwaartse trend die zich bij alle zwembaden zou voordoen.

Een in de maanden augustus-september 2015 uitgevoerd tevredenheidsonderzoek toont echter de ware toedracht. Dit onderzoek bevestigt het vermoeden van Forza Ninove dat de dalende bezoekersaantallen voornamelijk te wijten zijn aan het ingevoerde betalend parkeren op de aanpalende parking en de omliggende straten van het zwembad.

Vele zwembadbezoekers beklagen er zich over. Ze geven  toe te gaan zwemmen in naburige zwembaden in Geraardsbergen (De Gavers) en Liedekerke, waar parkeren wel nog gratis is!

Andere oorzaken van het dalende bezoekersaantal zijn blijkens het uitgevoerde tevredenheidsonderzoek een gebrek aan familiekleedhokjes, het koude douchewater, de hygiëne, de dure toegangsprijzen en niet te vergeten de loszittende vloertegels!

Voor deze loszittende vloertegels werd door Forza Ninove al gewaarschuwd in 2009. Het probleem werd door de toenmalige schepen geminimaliseerd. De amateuristische aanpak van het dossier heeft ervoor gezorgd dat er in 2016, dus zeven jaar later, nog steeds geen oplossing is. Doordat het AGB de problemen zo lang liet aanslepen, is men genoodzaakt het zwembad voor een periode van twee tot drie maanden te sluiten voor een herstelling.

Wanbeleid in personeelsbezetting: poetshulp nu ook redder?

De huidige bestuursmeerderheid is werkelijk de pedalen kwijt. Hoewel de bedrijfsrevisor al meermaals aangaf dat het aantal overuren en toeslaguren dient te worden ingeperkt, werd hiermee door het management op geen enkele manier rekening gehouden! Redders en poetshulpen worden nodeloos en teveel ingepland, zelfs wanneer het vereiste aantal medewerkers aanwezig is. Natuurlijk zal het aantal over- en toeslaguren niet dalen als men constant te veel personeel inzet. Dat spreekt voor zich.

Forza Ninove vraagt dan ook dat het management eindelijk werk maakt van de door de bedrijfsrevisor opgestelde aanbevelingen! Namelijk het aantal over- en toeslaguren beperken!

Op de agenda van de laatste raad van bestuur van het zwembad stond een uiterst opmerkelijk punt op de agenda. Het management heeft het bizarre voorstel gedaan om op bepaalde uren een schoonmaker als redder in te zetten om zo de pauze van een redder op te vangen! Dit houdt echter in dat het poetspersoneel hiervoor de nodige opleiding zou moeten krijgen. In het verslag staat echter vermeld dat “het zelf kunnen zwemmen bij deze geen vereiste is. Kafka ten top! Alvast een garantie voor uw veiligheid!

Guy D’haeseleer

Senator

Volksvertegenwoordiger

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...